tisdag 22 maj 2012

In love with rose...my rose cupcake!!

 In love with rose with my rose cupcake!!
Ros är en vackraste blommor tycker jag!! Jag gillar att dekorera mina cupcake med ros och lite annat blomma. Jag lära mig att göra ros med min thailändska kompis som jag träffar henne på facebook, hon är en snäll och super duktigt lärare!!
Innan tycker jag det är jätte svårt att göra en riktigt fint ros men inte nu lägre hehe, jag menar inte att jag är duktigt men eftersom jag fick lite tips från min kompis så allting blir mer lättare. Jag tycker att när jag resa till Thailand då måste jag hälsa på henne någon gång och får mer tips att modellera socker pasta i olika sätt.
Den här cupcake är min flicka request!! Hon säger till mig alltid att hon vill äta de röda muffins som jag har gjort för länge sedan så förstå jag att hon vill ha red velvet cupcakes. Jag använda alltid min redvel cupcakes från det här receptet eftersom jag tycker att det är lagom söt och lätt att göra också. Jag har inte gjort frostting för min cupcakes så jag dekorera de direkt med socker pasta som jag beställar alltid från Pehrnilla strössel och annat.
Jag tror mycket att mina kära blogg läsare komma att älska min ros cupcakes och älskar att resa i bakvärden som mig!! Har en fin sommar från Sana made by love!!
 Love..love...
 Sana made by love...

20 kommentarer:

Katarina sa...

Du är så duktig :)

Lisa - Kreativ bakning ♥ sa...

sv: Tack så mycket!
Vilken fin ros du har gjort :))

Bakakuten sa...

Men ååå vad vackert! Ääälskar även tårtfatet :)

Tove sa...

Det är så vackert med rosen och de fina små blommorna! Jättefint!

sana sa...

Tack så mycket ;)

sana sa...

Tack så mycket ;)

sana sa...

De små blommorna använde jag inte verktyg, om du har sax och tandpeter det kan man göra direkt.

sana sa...

Tårtfat gjorde jag själv med kaffe kopp och kakfat och jag tycker de är snyggt med min cupcakes.

Johanna - A lovely cake sa...

Superfina bilder, älskar rosen! Ser otrolig gott ut :)

Amy's piece of cake sa...

Wow, så grymt snyggt!! Så duktig du är Sana! Imponeras varje gång jag tittar in hos dig... härligt!

Sweet Passion sa...

älskar dina vackra skapelser,och du är ju jätteduktig.älskar dina rosor.

Esther sa...

ooh!!!such a beautiful cupcakes!!!
Congratulations for your work!!

sana sa...

Hej Johanna...
tack så mycket ;)

Haj Amys's
tack så mycket ;) vad roligt att höra hehe

Hi Esther...
thank you verry much

Mårtenssons kök sa...

Så fint, du är verkligen hur kreativ som helst!

tina sa...

Vilka fina bilder!

Hanna - Bakfnatt sa...

Du är så otroligt duktig på att göra vackra blommor Sana! Hoppas att du har en riktigt skön sommar =)

JOJO sa...

Vilka vackra rosor..är beredd o betala dig för o få veta de där hjälptipsen. Är inte alls nån höjdare på de där.. ;)

Sara sa...

Åh så fint!!

Sara sa...

Wow vad fint!

Alma sa...

men gud vad vackert, sockerpasta är något jag aldrig provat, kanske är det dags att göra det.. ser så roligt ut..du är så duktig.